Zilnic primesc zeci de intrebari legat de promovarea si indexarea in google si a altor motoare de cautare, dar in tot acest timp este o intrebare care nimeni nu m-a intrebat.
Ce fac dupa ce google ajunge la mine pe site?
Pentru toti, telul principal este ca google sa ajunga pe site si apoi nu`i mai intereseaza ce se intampla si asta este o greseala foarte mare.
Secretul (daca ii pot spune asa) este sa-l faci pe google sa petreaca cat mai mult timp pe site-ul tau, chiar sa-l tii in loop daca e posibil.
Cum facem asta?
Poate va ganditi ca este ceva complicat dar nu este, ci e chiar foarte simplu. Atunci cand publicati un articol pe site, faceti una sau mai multe trimiteti catre link interioare relevante. Atentie sa nu faceti abuz si numarul de trimiteri sa fie in functie de marimea la articol, subiect, etc. Sunt unele articole care desi sunt mici ca numar de cuvinte sunt necesare mai multe referinte interioare.
Dar sa luam cu inceputul.
1. Primul pas este sitemap care ii spune lu google cum este aranjat acesta, importanta la fiecare segment, cand se face update pentru a revizita iar site-ul tau.
Majoritatea plugin-urilor cand faci update trimite un ping catre google, ca acesta sa trimita spideri catre site la tine, sa vada articolul care l-ai publicat.
2. Pasul doi sunt link interioare asa cum am explicat mai sus si care trebuie sa fie relevante cu continutul. Acestea pot fi pe un cuvant, combinatie de mai multe cuvinte, propozitie sau chiar fraze.
Acum google este pe site la tine sa vada noul articol. Putem considera acesta primul contacta dintre google si site-ul tau pentru a intelege mai bine. Acesta a citit articolul unde a gasit 3 lin interioare si conform regulii este obligat sa le urmeze.
Daca pe fiecare din cele 3 articole gaseste inca 3 link interioare acesta va pleca catre toate, pana va ajunge de a plecat. Sper ca ati inteles pana aici.
3. Pasul trei sunt tagurile atasate la fiecare articol si fac cam acelasi lucru ca punctul 2.
4. Pasul 4 articolele relevante care pot fi setate in functie de categorie sau tag.
Pe langa google e bine si pentru utilizator care ppoate vizita si alte articole de pe site, care scade valoarea bounce rate si crest timpul petrecut pe site. E recomandat ca toate link din articol sa fie setate ca New Tab.
Recomandarile din articol sunt importante si au prioritate pentru google si de asta e bine sa tineti cont si mai ales sa o faceti cum trebuie. Orice sursa externa este recomandat sa setati ca nofollow.
Acum cu siguranta te gandesti daca ai facut asa ceva pana acum si daca ai facut, e bine?
Unele plugin de seo chiar au optiunea ca imaginea gasita in google sa fie vazuta in articol si nu pe link direct. Asta face ca numarul de vizite sa creasca si consumul de resurse sa scada.
Stiti ca in google ai doua optiuni: vezi in continut si vezi imaginea.
Cu plugin sau code adaugat in sursa, indiferet ce alege userul il va duce pe articolul unde este pusa imaginea.
Ce fac dupa ce google ajunge la mine pe site?
Pentru toti, telul principal este ca google sa ajunga pe site si apoi nu`i mai intereseaza ce se intampla si asta este o greseala foarte mare.
Secretul (daca ii pot spune asa) este sa-l faci pe google sa petreaca cat mai mult timp pe site-ul tau, chiar sa-l tii in loop daca e posibil.
Cum facem asta?
Poate va ganditi ca este ceva complicat dar nu este, ci e chiar foarte simplu. Atunci cand publicati un articol pe site, faceti una sau mai multe trimiteti catre link interioare relevante. Atentie sa nu faceti abuz si numarul de trimiteri sa fie in functie de marimea la articol, subiect, etc. Sunt unele articole care desi sunt mici ca numar de cuvinte sunt necesare mai multe referinte interioare.
Dar sa luam cu inceputul.
1. Primul pas este sitemap care ii spune lu google cum este aranjat acesta, importanta la fiecare segment, cand se face update pentru a revizita iar site-ul tau.
Majoritatea plugin-urilor cand faci update trimite un ping catre google, ca acesta sa trimita spideri catre site la tine, sa vada articolul care l-ai publicat.
2. Pasul doi sunt link interioare asa cum am explicat mai sus si care trebuie sa fie relevante cu continutul. Acestea pot fi pe un cuvant, combinatie de mai multe cuvinte, propozitie sau chiar fraze.
Acum google este pe site la tine sa vada noul articol. Putem considera acesta primul contacta dintre google si site-ul tau pentru a intelege mai bine. Acesta a citit articolul unde a gasit 3 lin interioare si conform regulii este obligat sa le urmeze.
Daca pe fiecare din cele 3 articole gaseste inca 3 link interioare acesta va pleca catre toate, pana va ajunge de a plecat. Sper ca ati inteles pana aici.
3. Pasul trei sunt tagurile atasate la fiecare articol si fac cam acelasi lucru ca punctul 2.
4. Pasul 4 articolele relevante care pot fi setate in functie de categorie sau tag.
Pe langa google e bine si pentru utilizator care ppoate vizita si alte articole de pe site, care scade valoarea bounce rate si crest timpul petrecut pe site. E recomandat ca toate link din articol sa fie setate ca New Tab.
Recomandarile din articol sunt importante si au prioritate pentru google si de asta e bine sa tineti cont si mai ales sa o faceti cum trebuie. Orice sursa externa este recomandat sa setati ca nofollow.
Acum cu siguranta te gandesti daca ai facut asa ceva pana acum si daca ai facut, e bine?
Unele plugin de seo chiar au optiunea ca imaginea gasita in google sa fie vazuta in articol si nu pe link direct. Asta face ca numarul de vizite sa creasca si consumul de resurse sa scada.
Stiti ca in google ai doua optiuni: vezi in continut si vezi imaginea.
Cu plugin sau code adaugat in sursa, indiferet ce alege userul il va duce pe articolul unde este pusa imaginea.