External Link - Cum e mai bine? New Tab sau Same Page?

AlexH

Merg pe strada catre Mine...
Membru personal
Administrative
Freelancer
SEO Expert
Acum ceva timp am dat peste un articol unde se discuta despre link extern pe site. Cum e mai bine sa fie deschide din punct de vedere SEO, notorietate, trafic.
Parerile sunt impartite si depinde de webmasterul la site. Nu am gasit nicaieri unde un grup de persoane sa spuna ca varianta X este cea mai buna.

Dar sa luam pe rand si sa vedem apoi care e mai buna. Adica voi o sa decideti ce si cum alegeti pentru site-ul vostru.

1. External link same page.

Adica orice link extern se deschide in acelasi tab/fereastra. Conform unor specialisti aceasta metoda este recomandata pentru seo, din cauza ca valoarea bounce rate scade. Sistemele de monitorizare o vede ca o actiune pe site-ul tau si in acest fel valoarea bounce rate scade.

Ce este bounce rate?

este numarul persoanelor care resping site-ul tau. Mai pe romaneste este numarul de persoane care acceseaza site-ul tau o singura data fara sa se intoarca si executa o singura actiune pe site tau. Aceasta este cea de iesire.
De asta e bine si recomandat sa urmariti valoarea bounce rate, pagina de intrare, cea de iesire si timpul petrecut pe site de user.
Un bounce rate mic, poate aduce venituri foarte mari la un site.
Exemlu:
Un site care are adsense si trafic de 1000 unici pe zi dar cu un bounce rate de 90% va avea o valoare cpc/rpm de 10 ori mai mica decat un site care are 50 unici pe zi dar un bounce rate de 35%.

Adsense intelege prin asta ca continutul de pe site tau este de valoare si va afisa reclame de calitate.
Este doar in exemplu ce am scris mai sus.

Dezavantajul la aceasta varianta este ca userul va iesi de la tine pe site si daca a venit din google e posibil sa nu stie cum sa revina pe site tau. Cine stie, poate a vazut ceva interesat si voia sa citeasca sau sa vizioneze.

2. External link New Tab

Este varianta folosita de mine peste tot. Am sa va explic si de ce.
Sa spunem ca sunt pe site X unde citesc un articol. La mijlocul acestuia este un link extern catre o resursa relevanta cu articolul. Daca este pe varianta 1, atunci pierd articolul sau uit sa folosesc butonul back. Sau pur si simplu as vrea sa vad ce este pe aceasta dupa ce termin articolul de citit. Mai ales daca are mai multe articole.
Daca articolul are setat external link pe new tab, atunci pot da click fara probleme, pentru ca nu voi pierde articolul si link deschise le pot citi la final.

Desi aceasta varianta pare avea un dezavantaj eu nu cred asta. Puteti crede ca bounce rate va creste pentru ca actiunea userul nu va fi considerata ca actiune pe site.

Un mare avantaj care il vad la varianta new tab este ca site ramane in browser si userul poate citi mai tarziu un alt articol pe acesta si plus daca uita de el, timpul petrecut pe site va creste.

Sansele ca userul sa execute mai multe actiuni pe site cresc prin new tab decat prima varianta same page. Cel putin asa cred eu.

Nu stiu cat de mult ati inteles din ce am scris mai sus.
Parerea mea este sa folositi new tab, pentru ca eu urasc site-urile care deschid external link in aceiasi fereastra. :D

O opinie extra nu strica niciodata, asa ca o poti face mai jos.
 
Consider ca varianta 2 aduce mai multe beneficii si o folosesc pe toate site-urile mele.
 
Din punctul de vedere al UX ar trebuii sa se deschida in tab nou, din 2 motive:
1. Userul nu este confuz, daca pagina care tocmai sa deschis face parte din siteul tau sau nu
2. Siteul tau va ramane deschis in browserul userului iar sansele ca userul sa viziteze mai mult din site sunt mai mari.
 
Loading...
Back
Sus