Vizite sau clienti?

AlexH

Merg pe strada catre Mine...
Membru personal
Administrative
Freelancer
SEO Expert
Chiar acum cateva minute acum o discutie pe aceasta tema cu un eventual client.
Cand e vorba de shop online, indiferent de nisa care este, pun aceiasi intrebare:

Ce doresti de la campanie? Vizite sau comenzi?
Desi pare un raspuns usor si simplu pentru unii, va asigur ca nu este asa. La fel va ganditi ca numarul de comenzi este direct proportional cu numarul de vizite sau cat mai multe vizite, cu atat mai multe comenzi.

Dupa ceva timp de gandire majoritatea imi ofera acelasi rezultat.
Vreau sa fiu in prima pagina in google.

Ok atunci, dar intelegi ca afisarea la site pe prima pozitie in google nu iti garanteaza si clienti sau comenzi?

Raspuns:
Nu, ca stiu pe X care este pe prima pagina in google si are sute de comenzi.

Pai mai nene, de unde stii exact strategia lui X pentru a genera accele sute de comenzi? Stii sigur ca doar vizitele din google ii genereaza acele comenzi?

Ei si tu acum, eu vreau sa ajung pe prima pagina in google. Poti sau nu, sa stiu sa caut pe altcineva daca nu te pricepi.


Voi ce parere aveti?
Se urmeaza aceiasi pasi seo pentru un shop asa cum se face pentru un alt gen de site?
Care credeti ca este raspunsul meu final?

Orice altceva care credeti ca merita adaugat.
 
Din punctul meu de vedere comenzile sunt cele mai importante .. nu ai comenzi nu castigi .. vizite pot fi cu miile dar vorba ta daca nu cumpara omul.. degeaba :) In al 2-lea rand cred ca un site ce este prin primele pozitii google are mai multe sanse sa faca profit .. Repet .. are mai multe sanse nu neaparat si vinde !
 
Cele mai importante sunt comenzile daca ai comenzi automat ai si vizualizari , daca ai vizualizari nu se stie sigur daca o sa ai si comenzi
 
Hmm, nu este deloc simplu de facut o afirmatie transanta legat de asta. Daca nu ai trafic pe site, nu vei avea nici comenzi. Daca ai trafic si nu ai comenzi, iar nu e bine. La fel, daca ai comenzi multe pentru un numar restrans de vizitatori, iar nu este bine. Este acelasi tip de nedumerire in a da raspunsul corect ca si la: Ce a aparut intai? Oul sau gaina?
Exista o stransa corelatie intre numarul de vizitatori si numarul de comenzi care se cuantifica prin rata de conversie. In functie de tipul de produse pe care le comercializezi in shop-ul online, trebuie sa ai informatii despre cat este media pentru rata de conversie pe segmentul tau de activitate.
Daca esti sub inseamna ca ai multe imbunatatiri de adus site-ului, plus faptul ca nu ai notorietate, nu inspiri incredere clientilor, iar focusul trebuie facut pe analiza bucatariei interne - in acest caz e mai putin important numarul vizitatorilor daca nu reusesti sa-i convertesti in clienti - este totusi un aspect pozitiv faptul ca ai trafic si cu atentie la detalii vei putea creste rata de conversie.
Daca esti peste medie inseamna ca din punct de vedere al bucatariei interne treaba este bine facuta si trebuie sa te concentrezi spre a gasi caile de majorare substantiala a numarului de vizitatori.
 
Daca ai siteul pe prima pagina de ex:
"Cumpara telefon Samsung..."
Iar cineva daca cauta "Repara telefon samsung..." Va gasii si nu va cumpara.
Dar altii care cauta "cumpara telefon samsung" si ii da adresa ta va cumpara.
Deci,va castiga in plus.
 
Contează traficul, acest trafic nu se capătă după o lună sau două luni, bineînțeles că și din google e un ajutor mare...
 
Toti spuneti acelasi lucru iar ideea la acest topic a fost sa invatam impreuna despre promovarea unui shop online.
@Cred44 a dat pana acum un raspuns ok, asta pentru ca este implicat pe aceasta nisa si stie care sunt problemele.

Un shop online are nevoie de cu totul alt tip de SEO si nu are treaba cu vizitele ci totul se bazeaza pe conversie. @DanN stie bine la ce ma refer, pentru ca un site cu 5 vizite pe luna poate genera mai multe venituri/conversii decat unul cu 5000.

Si care ar fi raspunsul tau atat ca client cat si ca expert SEO la intrebarea de mai sus.

Ce doresti de la campanie? Vizite sau comenzi?

A nu se intelege ca prezenta in prima pagina google nu este benefica, dar asta poate fi considerata ca un bonus la munca depusa si este aproape imposibil sa nu apari daca fci totul bine.
@Cred44 a punctat cateva lucruri mai sus si as vrea sa vad daca stiti care sunt acestea.

Un alt lucru cu care as vrea sa ne jucam este sa prezentati fiecare pas cu pas cum ati promova un magazin online general sau pe o nisa anume.

La un site normal ai nevoie de vizite pentru ca acestea sa genereze click daca ai acest tip de reclame, sau cat mai multe hits daca ai reclame cpm. La un shop online ai nevoie de comenzi, lead, adica cineva trebuie sa cheltuiasca bani pe site tau sau cel putin sa faca un lead, adica sa se inregistreze, subscribe, etc.

Cand vine vorba de bani totul se schimba si plus de asta lumea este foarte lenesa, de ce credeti ca marile magazine online au introdus One Click Order?

Astept raspunsul vostru.
 
One click buy este musthave in ecommerce, sau orice altceva care conduce la achizitia produsului dorit cu pasi cat mai putini pana la finalizarea comenzii. Nu pare a fi greu de implementat, dar de fapt este fff greu sa ajungi sa ai succes cu asta.
De la inceput, toti cred ca a face comert online este cea mai simpla afacere pe care o poti face (investitie mica, piata tinta numeroasa, cheltuieli mici) si de aceea magazine online apar cu sutele in fiecare an. Din cele cateva sute sau mii care se deschid anual, mai putin de 10% reusesc sa razbeasca si sa-si continue activitatea si dupa 1 an de la deschidere.
Asta deoarece pare foarte simplu sa faci afacerea asta si pentru ca foarte multi pleaca la drum fara sa cunoasca decat vag domeniul sau chiar deloc (eu am plecat la fel fara sa cunosc ce inseamna comertul online, dar am avut avantajul de a fi lucrat in bransa nisei pe care activez si de aici know-how: ce produse se vand, de unde cumpar marfa, la ce pret o cumpar, la ce pret o vand, care este rata de inlocuire, cat este marketshare, care sunt concurentii, ce caracteristici tehnice au produsele, etc etc.
Si cu toate astea, nu a fost suficient, deaorece nu am avut deloc, dar deloc, cunostinte despre cum transferi aceste cunostinte in mediul online, cum ridici produsele pe site, care sunt elementele care ofera incredere potentialilor clienti, etc.
Usor, usor lucrurile au fost asimilate dar odata cu asta au mai aparut altele si altele, basca marirea concurentei pana la nivelul in care piata pare suprasaturata. Asta este concluzia cea mai usor de tras cand nu-ti merg vanzarile, dar ea este falsa sau mai mult falsa decat corecta. A da vina doar pe concurenta si a nu vedea problemele din propria ograda este cea mai mare greseala a unui antreprenor, indiferent de domeniu sau de canal de activitate.
Ca si sfat, celor care-si doresc sa porneasca un business in ecommerce, le spun sa inceapa pe un domeniu pe care-l stapanaesc cat mai bine, pornind de la canalul de achizitie, apoi de vanzare, apoi logistica de livrare si incasare.
Tineti minte: o comanda se considera finalizata abia dupa 14 zile (drept de retur) din ziua in care clientul a intrat in posesia produsului si dupa ce ai trecut prin pasii de ridicare produs pe site, achizitie produs, primire si procesare comanda, livrarea produsului la client, incasarea contravalorii comenzii.
 
A da vina doar pe concurenta si a nu vedea problemele din propria ograda este cea mai mare greseala a unui antreprenor, indiferent de domeniu sau de canal de activitate.
Foarte bine spus. Chiar zilele acestea vorbeam despre acest subiect dar la general. Aici in UK sa da vina pe orice, oricine, mai putin pe persoana in cauza. Auzi mereu. NU ESTE VINA TA.
La fel si in comert. Daca nu ti-a mers atunci e doar vina TA, indiferent de situatie.
 
Loading...
Back
Sus