User generated content si actiune cea mai buna metoda de promovare

AlexH

Merg pe strada catre Mine...
Membru personal
Administrative
Freelancer
SEO Expert
User generated content si actiune este in opinia mea una dintre cele mai bune metode de promovare. Daca e facuta cum trebuie campanie, poate aduce rezultate foarte bune si la costuri foarte miici, in comparatie cu publicitatea cumparata pe facebook sau google adword. De fapt asta este si ideea din spate la Rovideo cand l-am inceput.

Contra undei sume sau la un concurs, userul trebuie sa faca o actiune, sa genereze un continut, video, img sau articol. In acest fel userul sau userii care participa la campanie vor avea sansa sa cunoasca si sa retina mai bune numele la brand sau serviciu pentru ca nu doar vede logo/nume ci trebuie sa faca ceva.
Dupa generarea de continut se poate cere ca acesta sa fie postat sau share undeva si in acest fel primesti o expunere si mai mare.

Un exemplu de campanie.
1. iti faci un canal pe rovideo
2. faci o pagina pe blogul sau site tau unde explici in detalii campania sau un landig page
3. actiuni care ai putea sa le ceri userilor
- subscribe la canalul tau
- realizare de un clip de 60 secunde in care acesta sa isi spuna parerea despre produs/serviciu/site
- urcarea clipului pe canalul tau
- share la clip pe facebook
La final alegi castigatorul sau platesti suma X pentru primele 3 cele mai bune clipuri.
Restul regulilor se le faceti voi.

Alt exemplu de campanie.
1. Postezi un video pe canalul rovideo sau alta sursa.
2. Rogi utilizatorii sa scrie un articol unde sa includa embed cu video de pe canalul tau + link back catre o pagina aleasa de tine
3. Userul sa dea share pe retele sociale la articolul reallizat
La final alegi castigatorul.

Alta metoda de campanie
1. faci un video unde arati cum cauti pe google un termen pe google si apare site tau
2. rogi userii sa caute pe google un termen de ales de tine si cand vede site tau sa`l acceseze si apoi sa dea click pe o alta pagina. Se poate cere chiar ca dovada inregistrarea la sesiune sau print
3.dupa ce au terminat sa comenteze la video pe loc au gasit link catre site tau si care a fost pagina + locatia lor. Din aceste info iti poti da seama cum stai in functie de locatia si vei stii unde trebuie sa investesti mai mult pentru o prezenta. La fel poti cere sa spui daca device pe care au facut cautarea este mobile, tableta sau desktop.
Aici sa spunem ca oferi ca premiu 100 - 150 euro si participa peste 1000 de persoane care toate vor cauta si apoi click pe site tau. Trebuie sa mai explic ce inseamna asta ca SEO pentru site tau?

Campanie social media

1. ceri userilor sa posteze pe contul lor de social media un text desre site tau realizat de ei + img + hashtag ales de tine si link dar fara hiperlink.
2. aceasta este pentru a creste expunerea si obliga oarecum userul interesat sa iti caute site-ul sau produsul pe google.
3. hashtag este pentru a urmari postarile si angajamentul
4. img poate fi una aleasa de tine sau de user, depinde ce urmaresti.


Landig page este recomandat pentru fiecare campanie in parte si setat titlul , descriere + img diferite pentru share pe social media.
Sa spunem ca pagina ta sau landig page la vedere are un titlul normal gen: Castiga 100 euro pentru o cautare pe google.
Pentru share din partea la user poti seta un titlul: Tocmai am participat la concursul X pentru a castiga 100 euro.
Acest lucru face ca mai multa lume sa praticipe la campania ta.
se poate merge chiar mai departe unde cu ajutor unor tools si scripturi online poti urmari cati prieteni a invitat fiecare si in functie de asta le poti a mai multe sanse, etc, etc, etc.

Variantele sunt multe si depinde de fiecare ce vrea de la campanie.
Este nevoie de ceva munca din partea ta dar rezultatele se vor vedea aproape imediat la unele nise.

Daca aveti nevoie de lamuriri postati mai jos.
 
Noi nu mai facem seo pentru clienti noi de aproape un an pentru ca:
- a devenit foarte scump, costurile au crescut / profitul a scazut (clase ip-uri, content pentru impingatoare etc)
- google a devenit prea imprevizibil
- rezultatele apar dupa o durata lunga de timp (minim 6 luni) si sunt destul de putini clienti care inteleg asta (adica sa dea banul fara sa vada rezultatul pe loc)
- e mai rentabil fb ads si adwords pentru cei aflati la inceput de drum (magazine, servicii) si abia apoi incercat si ceva pe seo ( + clientii sunt mai usor de convins daca sunt deja pe profit)

Am scris astea ca sa intelegeti ca personal nu (mai) sunt fan seo, deci parerea mea poate fi subiectiva.

Acum legat de metodele descrise de tine.. nu zic ca nu sunt bune, dar eu pentru mine nu le-as folosi. Cel putin nu in modul prezentat de tine. :)
Dezavantajul la astfel de tehnici e ca nu poti controla de unde vin linkurile, calitatea, numarul lor, varietatea keywordurilor folosite etc. Asa ca mergi cam la ghici. Poate merge, poate nu..

Personal recomand sa aplici metodele prezentate de tine pe siteurile secundare (impingatoare) iar de pe acestea sa iti promovezi siteul principal.
Bineinteles asta la pachet cu onpage bine facut, content curat, linkuri de pe siteuri puternice, advertoriale etc.
 
Acum legat de metodele descrise de tine.. nu zic ca nu sunt bune, dar eu pentru mine nu le-as folosi. Cel putin nu in modul prezentat de tine.
Cele prezentate de mine sunt ca exemplu si nu trebuie luate ca atare. Sa explic fiecare punct in parte, cum se face, pas cu pas, ar trebui cateva zeci de pagini. Fiecare trebuie sa adapteze dupa situatia lui.
ezavantajul la astfel de tehnici e ca nu poti controla de unde vin linkurile, calitatea, numarul lor, varietatea keywordurilor folosite etc
Google adora varietatea, totul sa fie cat mai natural. Acesta stie ca un site normal nu poate avea backlink doar pe site de calitate din punct de vedere SEO. Angajamentul este unul din factorii prioritari la google iar acest tip chiar daca pare un haos, este unul apreciat de google. Insa trebuie facut cum trebuie.
Problema la majoritatea este ca urmeaza un script scris de altii si nu vin cu inovatii, ceva nou pentru a avea rezultatele dorite. Am scris aici cateva topicuri unde am exemplu de campanii care au avut rezultate foarte bune folosind alte tehnici.
Apoi e problema ca folosesc acelasi script pentru orice nisa, lucru total eronat sa zic asa.
e mai rentabil fb ads si adwords pentru cei aflati la inceput de drum
Pentru magazine online sau servicii este normal ca TU vrei conversie, vanzari si nu neaparat prezenta pe prima pagina. La fel am scris cateva topicuri despre acest lucru.
Asa ca mergi cam la ghici. Poate merge, poate nu..
Asta depinde de obiectivul care-l ai la campanie.

SEO este inschimbare tot timpul si cine nu intelege asta sau ca nu se refera doar la un motor de cautare, atunci ar trebui sa se apuce de research.
 
Google are unele repere (pe care le stim deja), dar a devenit foarte imprevizibil si cateodata nici nu mai tine cont nici de acele repere !
 
Alex asa cum am mai zis, eu ma orientez pe servicii care sunt in trend. Momentan facem development pentru straini (e mai scump) si promovare pt romani (e cerere).
Din datele ce le am si pe care lucram, peste 90% din siteurile care vor promovare sunt din categoria ecommerce sau siteuri ce ofera/intermediaza servicii (produse, instalatori, pizza, evenimente etc). Deci din zona asta iti iei banii.
In zilele noastre nu mai sunt siteuri care sa investeasca in promovare ca sa scoata bani din bannere. Pentru ca banerele nu mai sunt platite si nu mai e rentabil.

Pentru siteurile din categoria pe care am enumerat-o mai sus seo nu prea aduce conversii in raport cu efortul depus (cauta orice serviciu pe google - 4 sponsorizate + harta imping jos de tot siteurile naturale, lumea s-a invatat cu directoarele specializate gen price.ro, compari.ro pentru produse si olx, lajumate pentru servicii).
Doar ca idee: pe yelp.com cpc pe anumite servicii a ajuns la 20$ pe orasele mari.

Ce vreau eu sa subliniez ca SEM fata de SEO e mult mai predictibil. Folosind metodetele prezentate de tine poti da un site in gard, iti pierzi reputatia, pierzi clienti, pierzi bani.
De asta nu am mai prea luat proiecte seo.. pentru ca trebuie sa o faci super safe si a devenit foarte scump.

Pentru siteuri proprii, siteuri ***** (filme, muzica etc) da, merge. Dar cu astea nu faci bani. :)
Si noi vrem sa facem bani, nu?

Stiu ca am fost oarecum offtopic, dar sper sa puteti citi printre randuri si sa luati informatiile folositoare.
 
Stiu ca am fost oarecum offtopic, dar sper sa puteti citi printre randuri si sa luati informatiile folositoare.
Nu ai fost si e bine sa avem discutii de gen pentru ca asa invatam.
Ma repet: Postarea mea este pe general, un template pe care fiecare e liber sa-l optimizeze si chiar o idee pentru cei care sunt in pana.
Am spus de multe ori pe forum ca postez unele lucruri ''discret'' pentru a da idei membrilor cum se face sau ce ar trebui sa faca.
Folosind metodetele prezentate de tine poti da un site in gard, iti pierzi reputatia, pierzi clienti, pierzi bani.
Aici nu este asa si nu intelegi ce vreau sa spun.
In acelasi timp poti spune asta (nu zic ca asa este) pentru ca esti de la firma care ofera astfel de servicii si nu vrei lumea sa stie ca poate face toate aceasta fara sa aiba nevoie de voi sau alta firma si costurile s-ar reduce considerabil. :D
 
esti de la firma care ofera astfel de servicii si nu vrei lumea sa stie ca poate face toate aceasta fara sa aiba nevoie de voi sau alta firma si costurile s-ar reduce considerabil. :D

Pe principiul asta poti sa inveti programare ca sa iti faci un site, nu sa apelezi la un programator. ORICE se poate invata si face singur, dar nu asta e ideea.

Daca e cineva pe forum care se ocupa de promovare (adwords in general) o sa iti confirme ca in momentul de fata cererea e mai mare decat oferta (ma refer la romania).
Problema in momentul de fata e ca nu gasesti pe cine sa angajezi in domeniu. Pentru ca cine stie adwords ori face pe cont propriu (nu ai nevoie neaparat de o agentie in spate pentru asta) ori sunt incepatori. Si mie personal nu imi (mai) convine sa vina sa invete meserie la mine si cand se vad cu sacii in caruta sa plece pe cont propriu.

De ce e mai avantajos din punctul meu de vedere sa incepi cu sem?
Pentru client:
- rezultate rapide si masurabile
- flexibilitate (promovare produse care prind, promovare in functie de sezon etc)
- adaos mai mare

Ultimul punct o sa il si explic un pic pentru ca nu multi iau asta in considerare.
Dau un exemplu: esti pe cautarea "telefon galaxy s7" pe pozitia 5.
Cine o sa deschida toate paginile pama la tine o sa cumpere de pe siteul care e mai ieftin. Pret mic -> adaos mic.
In schimb sunt multi care cumpara de pe PRIMUL SITE si care nu se uita neaparat la pret. Pret mare -> adaos mare.
Daca te uiti pe statistici o sa vezi ca 80% din clickuri se dau pe primele 4 pozitii. Deci daca e reclama pe cautarea aia seo e inutil. Pentru ca restul de 20% o sa caute CEL MAI MIC PRET.

De ce e avantajos pentru tine sa faci sem?
Majoritatea contractelor pe langa suma fixa se fac si pe comision.
Ca sa optimizezi adwords la maxim o sa ai nevoie de mai multe landing page-uri, a-b testing, optimizari etc.. pe care daca esti agentie o sa le faci tot tu.
Si ajungem la punctul final unde daca avem roi pozitiv si suntem convinsi ca proiectul e sustenabil se incepe si pe partea de SEO, care asa cum am zis mai sus daca ai cu cine le poti face tot tu.

De ce am lasat partea de SEO la urma? Pentru ca un client e mai usor de convins si e dispus sa plateasca mai mult in momentul in care I-AI DOVEDIT ca ii poti produce bani.

Nu am zis in niciun moment ca seo nu e bun.
Doar ca eu l-am trecut intr-o etapa mai tarzie si facut prin alte metode mai safe, nu prin cele prezentate de tine.
 
Ca si studiu de caz.
Anul trecut am avut un client pe pizza care de pe locul 3 (pizza *oras*) lua foarte putine comenzi.
Tactica a fost 2 siteuri diferite supralicitate in adwords astfel incat sa ia primele 2 pozitii + ceva branding ca sa ramana numele in mintea cumparatorilor.
Pretul la pizza a fost marit astfel incat sa acopere banii bagati in reclama.
Rezultatul: inchis de anaf ca nu dadea bonuri :)
 
Daca e cineva pe forum care se ocupa de promovare (adwords in general) o sa iti confirme ca in momentul de fata cererea e mai mare decat oferta (ma refer la romania).
Nu am spus ca cele spuse de tine nu sunt reale sau ca pe anumite nise publicitate prin adword si facebook da rezultate mai bune . Am spus si recomandat asta in mute topicuri.
Chiar acum 1-2 ani am avut o discutie aici sau pe arenaweb legat de acest subiect, unde erau destui care imi spuneau ca pentru un magazin online principalul este sa fie in prima pagina si la final publicitate pe retelele cunoscute. Unde eu am spus si repet, pentru un magazin online sau servicii, publicitate pe adword si facebook este cea mai recomandata.

Ma repet: cele prezentate de mine pot fi folosite pentru expunere, notorietate, angajamanet din partea utilizatorului. Pe termn lung ai ce invata din asta.
Concluzie:
Tu te referi la strategie pe termn scurt
Eu ma refer la research si strategie pe termen lung unde la un moment dat nici nu trebuie sa iti mai bati capul prea mult cu ads si restul.
Tactica a fost 2 siteuri diferite supralicitate in adwords astfel incat sa ia primele 2 pozitii + ceva branding ca sa ramana numele in mintea cumparatorilor.
Corect si buna strategia dar putin cam scumpa pentru client.
Daca se facea putin research pe acel ora la userii care comanda pizza se putea reduce costurile foarte mult.
Majoritatea comanda pizza online de pe telefon ca este mai usor si rapid.
Clientul si facea o pagina pe google business, adauga detaliile, etc si apoi cu ajutorul tau sau a clientilor aducea cateva zeci de recenzii pozitive, putin mai mult decat concurenta.
Cand omul cauta pizza *oras acesta in functie de recenzii si locatie aparea in primele rezultate si numarul de comenzi crestea. Si daca tot voiai sa-i ajuti afacerea ii faceai si o aplicatie pe care userul sa o instaleze si in acest fel ii ofereai clientului ''VACA'' si nu ''Sticla de lapte''.

Aceste este un exemplu si stii bine cred ca functioneaza foarte bine cu rezultate foarte bune.

Ideea de afacere in Romania si nu numai, este sa chelesti clientul de bani pentru o actiune, sa vina si peste o luna la tine sa scoti alti bani. Nu se merge me strategii pe termen lung care sa-l ajute cu adevarat.

Este acelasi lucru cu ofertele postate online: Te aduce in pozitia 1 pe google, lucru care poate sa-l faca si nepotul meu, dar rar gasesti oferte de gen: Te mentinem pe pozitia 1 in google. Sa ajungi nu este greu, dar sa te mentii pe pozitie este a dracului de greu si fara o strategie bine pusa la punct, gandita nu vei face nimic.
 
Exemplul cu pizza de mai sus a fost ca sa iti dai seama ca de obicei pretul reclamei intra in pretul produsului.
Cum preferi? Sa vinzi 100 de pizza cu 20 lei fara sa faci reclama? Sau sa vinzi 300 de pizza cu 25 de lei, din care 5 lei te costa reclama? Sau poate si mai bine pretul reclamei scade la 1 leu, dar tu vinzi tot la 25.
 
Sau vinzi 500 pizza la pretul de 20 lei fara reclama sau putina acolo sa iti faci prezenta.
Ideea este ca se poate face promovare la cosuturi foarte mici, daca se vrea. Acum depinde si ce servicii oferi tu. Daca oferi google adword atunci treaba ta este sa-i faci o campanie buna, insa daca oferi strategie seo, optimizare conversii, etc, atunci obligatia ta este sa te gandesti la binele clientului pe termen lung.....

Un mic exemplu :
A fost o vreme cand ofeream serviciul de rezervare bilete avion si camere hotel pentru cei care nu stiau sau erau prea lenesi. Comisionul meu era de 10% din valoarea la bilet gasit si platit.
In mode normal unul care face asta, cauta bilete cu preturi mari pentru a avea un comision mai bun. Eu cautam ofertele cele mai mic cu putinta, sa iasa clientul bine la bani, chiar daca comisionul meu era mic si uneori chiar prea mic.
Asa ca imediat s-a dus vestea ca pot gasi rezervari la preturi mici si cel mai mic pret a fost pentru italia doua persoane dus-intors cu 16 ron.
Am ajuns ca in unele zile sa nu am timp de altceva pentru ca veneau foarte multi sa le fac rezervari. Apoi peste 50% din clienti lasau mai mult decat comisionul cerut de mine. La cel care i-am scos biletul la 16 ron mi-a lasat in plus 200 ron. Motivarea lui a fost ca daca o facea el, il costa mult mai mult si chiar daca a platit pret final de 216 ron, tot este cu 80% mai ieftin. :D

Sper ca intelegi unde bat.... :D
 
Fiecare isi face strategia de vanzari in functie de clientii si de oamenii cu care lucreaza.
Eu nu fac sem direct. Ocazional ma mai uit pe rapoarte si mai dau unele sugestii. Dar decizia finala o omul care lucreaza pe marketing. Om care trebuie platit la sfarsitul lunii.
Deci nu ma bazez pe bacsisuri ci pe plati stabilite de la bun inceput. Iar faptul ca lucram cu preturi peste medie nu inseamna ca suntem "mercenari". Inseamna ca nu vrem clienti ieftini. Pentru ca daca ai observat clinetii care platesc putini (sau chiar gratis) au in general pretentii peste masura.

Ca idee noi nu avem clienti pe adwords cu buget sub 1500 euro/luna. Si ne gandim sa ridicam pragul la 2500 pentru ca e mai rentabil sa ai campanii mai putine dar mai bine platite pentru ca fiind mai putine te poti ocupa mai bine de acestea.

Costul pe conversie e singurul care conteaza la final. Noi am avut clienti carora le-am scazut costurile si cu 80%. Dar asa cum ziceam la inceput depinde foarte mult de client, de nisa si de ceea ce vrea si el. Pentru ca poate vrea sa aiba rulaj, poate vrea sa optimizeze costurile, poate vrea sa faca o lichidare de stoc. Poate poate. Sunt multe lucruri care difera de la client la client.

De la inceputul lunii am inceput niste campanii agresive pe turism (pe toate canalele online). La sfarsitul sezonului o sa cer permisiunea sa fac parte din date publice si atunci o sa intelegi de ce nu se compara ce face un om bun de marketing cu cineva care face promovare ocazional.
 
Ultima editare:
Loading...
Back
Sus