SEO sau mai pe romaneste Optimizare pentru motoare de căutare.
Optimizare pentru motoare de căutare sau Search Engine Optimization (SEO), este un proces de perfecționare (favorizare) a vizibilității site-urilor web sau paginilor web în cadrul ordonării rezultatelor căutării în lista făcută de motorul de căutare. SEO este o subcategorie a marketing-ului online SEM, practică apărută în anul 1990, odată cu apariția primelor site-uri pe Internet, și care reprezintă totalitatea tehnicilor prin care un site web este adus la o formă în care este propulsat mai sus în lista de rezultate date de un motor de căutare pentru diverse cuvinte-cheie. Cu timpul, optimizarea unei pagini web a unui site a devenit un serviciu oferit de unele companii și/sau corporații.
SEO și marketing
La începuturile Internetului, motoarele de căutare afișau în urma unei căutari, pagini în a căror descriere se află cuvântul de căutare. Deoarece webmaster-ii (proprietarii de site-uri) au făcut abuz de acest factor, motoarele de căutare au alcătuit algoritmi mult mai complecși, care includ:
Termenul SEO poate să se refere și la "Optimizatori pentru Motoare de Căutare", un termen adoptat de industria consultanților care se ocupă de optimizarea site-urilor în numele clienților precum și de angajații proprietarilor de site-uri care pot lucra SEO în interiorul firmei.
Consultanții SEO propun adesea SEO ca un serviciu singular, făcând parte dintr-o campanie mai mare de marketing. Deoarece un proces de optimizare eficient poate cere schimbări în codul sursă al site-ului, este recomandat să fie inclus în dezvoltarea inițială și design-ul site-ului pentru a ajunge să fie "Search Engine Friendly". Termenul de "Search Engine Friendly" ( "Prietenos Motoarelor de Căutare") este folosit pentru a descrie design-ul, meniurile, sistemul de management al conținutului și al coșului de produse care poate fi optimizat ușor și eficient.
Se spune că Google are peste 300 de factori în componența algoritmului de afișare a rezultatelor, ceea ce a creat numeroase polemici legate de tacticile folosite pentru SEO, în rândul webmaster-ilor. Iar într-un sondaj de opinie, peste 120 de experți în SEO au oferit opinii despre importanța a peste 80 de factori de ranking.
Optimizare pentru motoare de căutare sau Search Engine Optimization (SEO), este un proces de perfecționare (favorizare) a vizibilității site-urilor web sau paginilor web în cadrul ordonării rezultatelor căutării în lista făcută de motorul de căutare. SEO este o subcategorie a marketing-ului online SEM, practică apărută în anul 1990, odată cu apariția primelor site-uri pe Internet, și care reprezintă totalitatea tehnicilor prin care un site web este adus la o formă în care este propulsat mai sus în lista de rezultate date de un motor de căutare pentru diverse cuvinte-cheie. Cu timpul, optimizarea unei pagini web a unui site a devenit un serviciu oferit de unele companii și/sau corporații.
SEO și marketing
La începuturile Internetului, motoarele de căutare afișau în urma unei căutari, pagini în a căror descriere se află cuvântul de căutare. Deoarece webmaster-ii (proprietarii de site-uri) au făcut abuz de acest factor, motoarele de căutare au alcătuit algoritmi mult mai complecși, care includ:
- Textul cuprins între etichetele <title> și </title>
- Nume de domeniu
- Elementele HTML
- Etichetele HTML
- Frecvența unui cuvânt cheie, atât în pagină cât și global
- Sinonime ale cuvântului cheie
- Atributele ALT pentru imagini
- Titlul link-urilor
- Numărul total de hyperlink-uri de la și spre o pagină
- Calitatea site-urilor de la care pleacă link-uri spre o pagină
- Vechimea unui site
Termenul SEO poate să se refere și la "Optimizatori pentru Motoare de Căutare", un termen adoptat de industria consultanților care se ocupă de optimizarea site-urilor în numele clienților precum și de angajații proprietarilor de site-uri care pot lucra SEO în interiorul firmei.
Consultanții SEO propun adesea SEO ca un serviciu singular, făcând parte dintr-o campanie mai mare de marketing. Deoarece un proces de optimizare eficient poate cere schimbări în codul sursă al site-ului, este recomandat să fie inclus în dezvoltarea inițială și design-ul site-ului pentru a ajunge să fie "Search Engine Friendly". Termenul de "Search Engine Friendly" ( "Prietenos Motoarelor de Căutare") este folosit pentru a descrie design-ul, meniurile, sistemul de management al conținutului și al coșului de produse care poate fi optimizat ușor și eficient.
Se spune că Google are peste 300 de factori în componența algoritmului de afișare a rezultatelor, ceea ce a creat numeroase polemici legate de tacticile folosite pentru SEO, în rândul webmaster-ilor. Iar într-un sondaj de opinie, peste 120 de experți în SEO au oferit opinii despre importanța a peste 80 de factori de ranking.