Feriti-va de ... Altex

Marcous

Active Member
Registered
Full Member
In dorinta de a va ajuta sa evitati si voi neplaceri ca cea prin care am trecut eu, va rezum mai jos cazul meu legat de firma Altex, de la care am comandat online un laptop.

Astfel, in data de 28.11.2018 am plasat si achitat integral o comanda, folosind un card de cumparaturi in rate.

Prin urmare, dupa ce am platit produsul, ma asteptam sa il si primesc in cateva zile, dupa cum este normal. Doar ca timpul a trecut, si nu am primit absolut nici un semn de produsul pe care l-am comandat.

Am trimis sesizari online, la care nu am primit nici un raspuns. Am dat telefoane, imi spuneau de fiecare data ca este in curs de procesare comanda, si ma va suna curierul cand va fi gata.

Pana la urma, am primit produsul in data de 14.12.2018, adica putin peste 2 saptamani.

Dar povestea abia incepe...

Laptopul avea un display cu probleme, avand bleeding excesiv si o reproducere slaba a culorilor, asadar am decis sa il returnez, un drept absolut legal si firesc.

Si asa a continuat bataia de joc a celor de la Altex la adresa mea, ca si client.

In primul rand, in contul meu online de client nu aveam optiunea de solicitare a returului pentru comanda respectiva, desi ea trebuia sa fie acolo.

Au urmat iarasi multe sesizari online fara raspuns, multe telefoane date degeaba... ca sa va scutesc de aceleasi amanunte, cererea mea de retur a fost trimisa in data de 18.12.2018, iar curierul a fost trimis sa ridice produsul in data de 11.01.2019.

Practic, dupa un an... :))

Dupa ce l-a ridicat, aceeasi poveste.. asteptam returnarea banilor.. doar ca ea nu mai venea.. caci, trebuie mai intai ca produsul sa ajunga la ei, sa il verifice, si apoi iti returneaza banii... ceea ce este normal, dar nu si cand dureaza o luna...

Si cireasa de pe tort stiti care este? Avand in vedere ca am platit cu un card de cumparaturi in rate, in toata aceasta perioada, eu a trebuit sa platesc rata la banca pentru suma respectiva...

Si fara laptop, si cu banii dati...

Ca sa intelegeti cam cat a durat totul.. abia ieri, in data de 05.02.2019, am primit confirmarea de la banca ca s-a inregistrat rambursarea banilor de catre cei de la Altex.

Deci, ca sa rezumam, produs comandat si platit in data de 28.11.2018, returnat, bani primiti inapoi in data de 05.02.2019.

Mai mult de 2 luni, cei de la Altex mi-au tinut blocati 1000 euro, pentru care a trebuit sa platesc si rate.

Asadar, sper ca veti invata din patania mea si va veti gandi de 2 ori inainte sa cumparati de la ei, mai ales online.
 
Morala: Nu cumpara in RO niciodata cu cardul. Apoi exista termen de 14 zile de returnare a banilor. AU trecut 14 zile si nu i-ai primit? reclamatie ANPC..sa vezi apoi ce frumos te suna ei :))
 
Mishto faza. Eu am luat de la Altex cam toată electrocasnica din casă - televizor, mașină de spălat, aragaz, frigider, dar plătite în magazin. Au în iulie august oferte buy back bune. În maxim 2 zile băieții cu produsul la ușă. Nu am avut probleme
 
uf, si eu am aproape toate electrocasnicile de la altex, dar nu am avut probleme de retur ori service in timpul garantiei, dar voi fi mai atent pe viitor
 
Deci, referitor la achizitii in general:

1. Nu cumpara electronice online cu cardul. Mergi in magazin, vezi, testeaza, fa proba apoi achita! Personal la Altex cand mi-am luat telefon, mi-a desfacut pachetul dupa plata, a testat cu mana ei produsul, am verificat tot pachetul impreuna, telefonul, etc, apoi am semnat ca totul este in regula. Factura, garantie toate facute in fata mea.

2. Daca nu ai de ales si este dintr-un oras mic fa retur imediat, ai 14 zile la orice daca nu ma insel, si mai multe zile daca ai folosit curier. Nu incerca sa repari etc. Retur si comanda la alt magazin.

3. Si cel mai important: Ai o problema si stii sigur ca nu e vina ta? Intra IMEDIAT daca nu ai rezolvat cu magazinul, pe site celor de la OPC si depune o reclamatie
Scaneaza, fa poza la bon, produs etc ; ataseaza in sesizare si scrie ce s-a intamplat. Fa asta online prima data pentru ca ei sa aiba dovezile si bonul cu pricina.
Apoi ai rabdare 2-4 saptamani!

4. Reclamatii la ANPC am facut vreo 5 pana acum si in circa 2 saptamani am fost mereu sunat PRIMA DATA de angajatii firmei ce se milogeau de mine sa imi dea banii inapoi si sa ii iert pentru ce au facut iar la 10 min dupa, m-a sunat imediat ANPC sa verifice daca angajatul ala si-a cerut scuze si mi-a rezolvat problema!

Am rezolvat cu ANPC probleme legate de mancare, farmacii (produse electronice defecte), electrocasnice, etc. In toate cazurile am castigat si s-a facut cum am dorit eu!

Iar angajatii nesimtiti care au vorbit urat cu mine, i-am precizat in reclamatie si li s-au luat zile de concediu si 50-100lei din salariu!

Nu va fie rusine sa faceti reclamatie la ANPC. Pentru asta exista, sa ajute consumatorii.

O ruda in varsta de a mea, a sunat la ANPC cum i-am recomandat (nu are calc), ca farmacia nu vrut sa ii schimbe un tensiometru in garantie la farmarcia helpnet si nici sa ii returneze banii; iar in 2 zile a sunat farmacia, sa se duca sa isi ia banii inapoi si si-au cerut scuze. Ca sa nu mai zic ca dupa acel telefon de la farmacie, ANPC a sunat dupa 5 min sa verifice daca si-au cerut scuze farmacia pentru situatie si daca s-a solutionat situatia.
 
Ultima editare:
Tarzie replica mea, dar titlul nu e corect, SINCER. Nu inteleg ce ai cu altex in special dar nu cred ca e greseala lor, ci a ta. Mentionez ca si eu inca astept de la inceputul lui decembrie un payback de pe emag si inca ... astept ... cu toate astea nu fac posturi sa-i denigrez pentru ca nu e corect.
De curiozitate, tu cum te-ai astepta, din momentul in care apesi butonul de cancel, sau return sa-ti apara banii in cont ? Clar nu !!! In al doilea rand, in momentul in care ai decis sa platesti cu acel card, stiai ca vei plati comisioane, indiferent de rezultat ... daca de asta esti asa insultat, regandeste cum platesti lucrurile data viitoare, opteaza pentru plata pe loc daca este posibil.

Offtopic, in timpul sarbatorilor, toate coletele ajung tarziu, e litera de lege ... Am comandat God of wars pe emag in decembrie si pe 18 inca nu a ajuns si am dat cancel, l-am luat online. Cat despre cireasa de pe tort, nu are legatura cu "de unde ai luat produsul" ci cu de unde ai cardul ... de cand ai facut cumparaturile online pe el, stiai ca vei plati acele taxe, indiferent ca iti vine produsul sau nu. Din pacate asta e realitatea.

EDIT: am uitat sa spun, defapt Altex are cele mai bune preturi de pe piata, comparativ cu orice alt magazin, altex chiar are preturi decente si culmea ca s-au ocupat de mine decent de fiecare data cand am avut probleme. Evident asta difera de la magazin la magazin si de la angajat la angajat dar sincer vazand titlul eu as scrie INVERS, si anume NU VA FERITI de altex ! Parerea mea ....
 
Ultima editare:
altex e varza , si acum in februarie dupa sarbatori si blackfriday daca comanzi nici dupa 7zile nu primesti comanda,am patit-o sapt trecuta....
Nu sunt numai ei in situatia asta. Crede-ma. Si o mare parte din vina o au si firmele de curierat.
Si cireasa de pe tort stiti care este? Avand in vedere ca am platit cu un card de cumparaturi in rate, in toata aceasta perioada, eu a trebuit sa platesc rata la banca pentru suma respectiva...
@GoldMember are dreptate. Nu e neapart vina celor de la Altex.

In toate cazurile am castigat si s-a facut cum am dorit eu!
Permite-mi sa ma indoiesc. Numai daca era dreptatea de partea ta tot timpul. Eu voi zice acum din partea cealalta a baricadei, de cele mai multe ori acolo ma aflu. Primesc unele telefoane de la clienti nemultumiti. In 90 % din cazuri se rezolva din scurt, oamenii sunt despagubiti sau li se schimba produsul. Dar exista si cam 10%... Ultimele le-am avut de data recenta. Nu poti ca si comerciant sa cedezi la orice amenintare. Am primit si eu telefoane de la ANPC, aia e. De obicei, daca esti mic, le eviti, dar nu poti tot timpul. Lucrurile s-au rezolvat dupa ce respectivii clienti au primit notificari acasa de la avocat. In general e bine sa rezolvi lucrurile amiabil, dar nu se poate tot timpul
 
Ceea ce m-a deranjat a fost intarzierea lor exagerata in tot procesul, lipsa de orice raspuns la sesizarile online, aceleasi replici vagi cand ii sunam.

Ti se pare normal sa plasezi cererea de retur in 18.12 si ei sa trimita curierul in 11.01 ?
Si nu e vina curieratului, deoarece in toata perioada asta eu tot sunam la Altex la 2-3 zile si imi spuneau ca "baietii de la retururi inca NU au solutionat cererea mea".

Oricum, nu vreau sa conving pe nimeni de nimic. Eu am prezentat situatia mea, daca un singur om din toti cei care vor citi aici va intelege si va evita astfel sa treaca printr-o situatie asemanatoare, e bine.

Acceptam prea multe abuzuri din partea "marilor magazine", si in lipsa unei autoritati legale care sa indrepte lucrurile cu adevarat, nu ne ramane decat sa ne avertizam intre noi...
 
Ti se pare normal sa plasezi cererea de retur in 18.12 si ei sa trimita curierul in 11.01 ?

Ceea ce multi cumparatori nu stiu este ca magazinul NU ARE nicio obligatie legala de a trimite curier pentru returul produselor. Majoritatea o fac pentru ca pe contract iti poate oferi un pret aproape la jumatate decat ai plati tu in mod normal daca ai chema curierul de unul singur. Deci tot un beneficiu pt cumparator.

Deci ai fi putut foarte bine sa iti chemi orice firma de curierat voiai si nu mai trebuia sa astepti dupa ei ;)
 
Si sa il trimit unde? Atata timp cat ei nu mi-au spus ca cererea mea de retur nu a fost acceptata, unde si cine imi primea mie laptopul? Dupa ce ca nu imi raspundeau cu nimic concret, ar fi trebuit sa trimit si laptopul pe drumuri, riscand ca ei sa nu il primeasca, si eventual sa mi-l deterioreze pe drum curierul, cum se intampla de multe ori la noi, si apoi chiar aveau motiv sa nu mai accepte returul.
Asta incerc sa explic, ca nu curieratul a intarziat ridicarea, ci acceptarea de catre Altex a cererii de retur.
 
Si sa il trimit unde? Atata timp cat ei nu mi-au spus ca cererea mea de retur nu a fost acceptata, unde si cine imi primea mie laptopul? Dupa ce ca nu imi raspundeau cu nimic concret, ar fi trebuit sa trimit si laptopul pe drumuri, riscand ca ei sa nu il primeasca, si eventual sa mi-l deterioreze pe drum curierul, cum se intampla de multe ori la noi, si apoi chiar aveau motiv sa nu mai accepte returul.
Asta incerc sa explic, ca nu curieratul a intarziat ridicarea, ci acceptarea de catre Altex a cererii de retur.
Ai încercat să-l returnezi în magazin? Mă refer fizic? Eu am cumpărat un laptop de la emag de la flanco(marketplace desigur) și tot la fel am pățit. În cele din urmă mi s-a comunicat că pot returna eu produsul într-un magazin flanco(doar să le spun care să-i anunțe pe cei din magazin) și astfel am evitat curierul.

Părerea mea e că fiecare om a avut o neplăcere cu un magazin la un moment dat, Tu ai avut ghinionul să ai cu Altex, eu am avut ghinionul să am cu emag, alții cu cel și tot așa.

PS: Ca info pentru viitor, dacă foloseai card de cumpărături de ce nu ai optat pentru ridicarea din magazin? Îți ridicai laptopul din magazin, avea probleme îl returnai tot în magazin - lucru perfect normal și legal

PPS: Nu mă înțelege greșit, nu consider că e vina ta. Dar trebuie să înțelegi că magazinele mari au sute sau mii de comenzi pe zi și gestiunea nu depinde doar de un singur angajat. Un singur om care nu-și face treaba cum trebuie și apar probleme, fix ca o zală rupta dintr-un lanț :))
 
Te rog citește cu atenție tos de la Altex
Ai bifat sigur când ai făcut comanda. Mai mult că sigur că duc aproape de maxim termenele, dar nu o fac numai ei. Sincer îmi pare rău pentru banii blocați, dar Altex nu sunt nici mai răi, nici mai buni decât alți comercianți online de calibru
@WPMT mai bine ar fi sa te interesezi. Termenul de acceptare al unei sesizări e una, de soluționare este altceva
 
Ultima editare:
@Nidaweb termenele si conditiile unui site nu pot incalca legiile tari chiar daca le pun ei acolo si tu le bifezi. Legal ei nu au respectat termenul de returnare a banilor. Dar si asta e oarecum discutabil pentru ca pot spune ca verificarea produsului primit retur a durat mai mult.

@Marcous cererea de retur in termenul de 14 zile nici nu trebuie acceptata sau nu de comerciant. Obligatia ta de cumparator e doar sa II NOTIFICI ca vrei sa returnezi ceva. Nu au voie legal sa te refuze.
 
In magazin fizic nu au acceptat sa il returnez, iar cand le-am zis celor de la relatii clienti Altex, telefonic, ca il voi duce pur si simplu si il voi lasa intr-un magazin de-al lor, au zis ca trebuie sa astept sa "accepte cei de la retururi cererea mea", si la fiecare telefon pe care il dadeam, operatorii imi spuneau ca vor face o notificare catre cei de la retururi sa solutioneze mai repede cererea mea.. desi eu le tot spuneam ca mi se mai spusese acelasi lucru de nu stiu cate ori.. practic era aceeasi replica de fiecare data..
Am vrut sa il ridic dintr-un magazin cand am dat comanda, dar nu aveau optiunea asta, doar livrare prin curier.
 
Loading...
Back
Sus