Clickbait urat, fake, insuportabil dar necesar pentru cine conteaza numerele

AlexH

Merg pe strada catre Mine...
Membru personal
Administrative
Freelancer
SEO Expert
Cine nu a auzit de Clickbait cel putin odata sau nu a fost victima acestui truc?

Ce este Clickbait?
Info aici https://en.wikipedia.org/wiki/Clickbait dar daca nu va descurcati va spun eu in doua cuvinte.
Clickbait este o metoda folosita de toata lumea pentru a te prosti sa dai un click pe un link. Inainte era folosit foarte mult la scam dar de cativa ani a inceput sa fie folosit la scara larga.

Am inteles ce este dar dece este folosit si de cine?

Discutii pe tema asta au fost pe roforum de multe ori. In 99,99999% din cazuri este folosit de persoane sau mari firme pentru care conteaza niste numere. Pentru majoritatea persoanelor conteaza ca numerele din statistici sa fie car mai mari, chiar daca bounce rate este de 100% sau conversia este zero. Pentru acestia e destul sa vada sute de mii de vizite de cate o secunda, cu care apoi sa se laude la prietenii.

La firme mari, vezi site-urile de stiri din Romania cat si din afara, treaba sta cu totul altfel. In fiecare an se fac noile contracte de publicitate si totul consta in numere. Cu cat acestea sunt mai mari cu atat mai bine.
Aceste numere mari se inteleg ca audienta si cota de piata si de aici un pret mai mare per cpc,cpm,cpa, secunda de publicitate, etc.

Pe langa asta mai sunt increzatorii, sau prostimea pentru a intelege mai bine. Asta se intelege a fi tu sau eu, oameni normali care vor sa isi faca publicitate pe aceste site-uri sperand sa aiba o conversie buna. In realitate conversia este aproape zero si increzatorul se auto scuza ca este vina lui pentru ca nu a facut o campanie buna.
Daca testati, o sa vedeti ca 9/10 site-uri de stiri mari si nu numai, nu accepta reclama sistem cpc ci doar cpm pentru ca altfel ar iesi in pierdere. Daca traficul ala mare este de doar o secunda sau 10, unde userul iese repede, nu are cine sa dea click pe reclama, asa ca aceasta ar sta mult si bine acolo.

End user Clickbait
Aici iti ei teapa de fiecare data si uneori poti pierde chiar stiri interesante din cauza ca 9/10 stiri citite inainte erau fake. Asta se intampla si mie care de la o vreme nu dau click pe nimic, indiferent ca este mediafax, n24, digi, stirile protv, antenele, etc.

Concluzie.
Fie ca ne place sau nu, Clickbait va continua sa fie folosit atat timp cat exista prostie, naivitate, curiozitate si desigur nevoia de trafic, de a atrage cat mai multe persoane pe site tau.

Numarul de trafic pe zi nu este nelimitat sa stiti. Acesta este undeva la 500 milioane de persoane pe zi si o turn over per fiecare user undeva intre 4 si 7$. Daca nu ati inteles, atunci multiplicati 4$ cu 500 milioane de persoane si apoi vedeti valoarea.

Clickbait a inceput sa fie folosit la scara larga din necesitate. Lumea este intr-o continua foame de senzational, este curioasa si fara Clickbait nu ar mai intra nimeni pe site. Toti cei care folosesc Clickbait, pe langa acele numere mai spera ca userul odata intrat sa gaseasca si altceva care l-ar interesa si de acolo se incepe o actiune de domino.
Daca postez o stire de genul:
Victorie Steaua cu manchester city - numarul celor care vor intra este limitat.
Incredibil sfarsit la meciul dintre Steaua si manchester city. Vezi detalii. - numarul celor care vor intra creste considerabil, chiar daca aceiasi stire unde spun doar ca Steaua a castigat in fata celor de la manchester city.

Asa sa intamplat la digi cu stirea legat de skynews si arme, care au postat aceiasi stire de 50 ori sub diferite titluri, in speranta ca vor atrage mai mult trafic.


La final si tu daca iti faci un site, vei folosi aceasta metoda pentru a atrage vizite.

Personal nu am folosit si nu voi folosi astfel de metode. Prefer putini si buni, decat multi si degeaba care doar manca resurse.
 
Loading...
Back
Sus