Banare user pe woocommerce

Sebastian

Active Member
Registered
Full Member
Salutare tuturor.
Am un website de nisa auto ,cu care vand mici accesorii auto.
Ma poate ajuta cineva cu o informatie legat de banarea anumitor useri (cei care comanda si nu ridica comanda) .
Vreau sa banez dupa Nume Prenume , Adresa, Numar de telefon , Ip , email...
Am gasit un plugin "Woocommerce Blocker Lite" Care baneaza userul dupa ip si e-mail. Dar degeaba baneaza dupa ip, caci daca ip-ul userului este dinamic eu nu am rezolvat nimic. Userul mai comanda si a doua oara si nu ridica coletul, iar eu platesc tur - retur.
As vrea sa fac cumva ca userul cand isi baga datele si trece la finalizare comanda ,sa il avertizeze ca nu mai poate face o comanda din cauza ca ... .
 
Nu prea ai ce face pentru ca poate sa introduca date fictive, random si poti sa banezi eventualii reali clienti care vor sa comande de la tine.

Cel mai ok este sa confirmi comanda telefonic, vezi la telefon daca pare de incredere si ii expediezi comanda.
Daca nu ridica comanda adaugi o nota in woocommerce ca sa stii ca pe viitor sa nu ii trimiti, iar cand confirmi comanda verifica daca cumva a mai comandat si nu a ridicat coletul.

Eventual cand primesti mail de la curier cu "refuz primire", poti sa il mai suni tu inca o data sa il intrebi care este problema (cu toate ca motivele or sa fie: nu imi mai trebuie, am gasit mai ieftin, nu mai am bani, etc..)..
 
Eu vorbesc si sun fiecare client in parte, il sun cand ajunge coletul la el, il sun atunci cand trebuie. Insa eu nu pot modera acuma fiecare comanda in parte, adica sa verific fiecare client daca a ma comandat, daca a ridicat coletul, daca etc. De aceea daca ar fi fost vreun astfel de plugin ar fi mai ok pentru mine, cel putin pe acelasi nr de tel, acelasi email, aceasi adresa , nu mai poate comanda. Si nu cred ca cineva are chef sa mearga la vecinul sa foloseasca identitatea lui si datele lui vecinu sa comande din nou ...
 
Și eu vând online și îți spun din experiența mea. Nu are nici un rost sa banezi, dimpotrivă. Îi lași să comande și nu trimiți comanda. Pur și simplu. Își pun mintea și roagă 10 prieteni sa îți facă comenzi. Comenzi confirmate telefonic, totul ok. Finalul, 10 refuzuri de plata, tu plătești firma de curierat, înțelegi ideea. Eu am pățit personal de două ori.
 
Depinde foarte mult pe ce nisa vinzi. Noi de aproximativ un an de zile nu mai sunam pt confirmarea comenzilor, sunam doar atunci cand sunt intarzieri de livrare, lipsa stoc sau alte probleme. Unii clienti chiar pareau deranjati ca ii sunam pt "confirmare" si ziceau ca daca voiau sa comande telefonic sunau ei de la inceput.
Asta pe langa faptul ca aveam situatii de comenzi confirmate si mai apoi refuzate. :))

Revenind la intrebarea ta, banuind ca nu ai sute de comenzi pe zi, o solutie simpla ar fi sa cauti dupa numarul de telefon in comenzi si sa vezi daca a mai comandat si daca a facut-o si nu a ridicat pur si simplu nu ii mai trimiti comanda.
Atentie. Din punct de vedere legal nu ai voie sa ii dai refuzare comanda pe motiv ca nu a ridicat alte comenzi anterioare si in caz de reclamatie la anpc iti iei amenda.
O alta metoda legala este ca userilor care au avut comenzi neridicate sa nu mai accepti plata ramburs, ci doar onlne.

Ca si concluzie. Rata refuzurilor din Romania e destul mare si asta din mai multe motive. Uneori a curierilor, alteori a magazinelor, a clientilor etc.. Depinzand de nisa pe care activezi aceasta poate ajunge si la 10% sau mai mult (fashion). Daca ai o rata de refuzuri colete sub 5% eu unul nu mi-as bate capul.
 
Ultima editare:
Excel este prietenul tau, offline sau online de la google.
Un coder iti poate face un mic export din platforma pe google excel la comenzi unde poti pune nota la fiecare client.
Pentru 3-10% comision baga un procesator online sau chiar PayPal si activează Opțiunea de de plata cu card fara cont PayPal.
Uneori problema mai este si la curier care din lene daca clientul nu răspunde din prima spune ca e refuzat.

Baga la comanda sa pună CNP si apoi cu un coder poti face o regula sa verifice CNP si daca are null atunci ii afișeazi o eroare gen: probleme tehnice, nu putem procesa comanda dvs acum.
 
Legat de CNP, exista generator de CNP-uri se poate trece usor de acel pas. Bine, majoritatea clientilor nu o sa stie, si probabil o sa-l bage pe cel real ...
 
Si CNP, si nume, si adresa, totul poate fi manipulat. Eu sa zicem ca am legaturi in in comertul electronic de peste 5 ani si nu prea ai ce sa faci in legatura cu comenzile false / comenzile refuzate. In domeniul asta cam asta este riscul pe care ti-l asumi. Trebuie sa iei in calcul problemele astea.
 
O idee ar fi ca daca tot ii suni pe toti sa confirmi ii adaugi in lista de contacte (client1, client2 ...) iar daca omul iti face probleme pur si simplu modifici numele cu o chestie de genul block1, block2 etc. Si astfel cand vrei sa suni sa confirmi comanda stii ce ai de facut.
 
Nu mai sunați oameni buni, pierdeți timpul degeaba. Eu personal sunt deranjat când mă sună pentru confirmare, pai nu am confirmat când am dat click pe butonul ”Trimite Comanda” și am fost de acord cu termenii și condițiile site-ului? Apoi chiar dacă suni eu tot pot refuza comanda dacă vreau

Legat de topic, plătește un programator să-ți facă un modul de blacklist. Când cineva refuză coletul o dată sau de x ori(setat de tine) datele lui precum Nume, adresă, telefon să fie introduse în blacklist.
În momentul efectuării unei comenzi noi se verifică datele și dacă corespunde cu ceva din blacklist atunci condiționezi la plata cu cardul online.

Legal nu ai voie sa îi refuzi comanda dar îi poți impune doar plata cu cardul. Dar da, se pot refuza și asa colete dar măcar îi blochezi bani 14 zile. În plus statistic vorbind, la plata cu cardul sunt mai puține refuzuri decât la cash.

PS: Vezi ca acele comenzi să nu fie de la concurență. Se practică destul de mult treaba asta :D
 
@Naruto9 se practică în România comenzile fictive. Pățesc asta. Nume, adresă, telefon greșite. Daca ești firma mare, nu dau nume, îți permiți glumele sau erorile. Daca ești micuț, verifici telefonic
 
Si eu ma patit de multe ori care cereau refund insa in 9/10 cazuri am avut câștig de cauza. Aveam un buton cat casa care trebuia confirmat ca a luat la cunoștință de reguli, etc,etc. Când cerea refund trimiteam poza sau video cu procesul de comanda si castigam.
Se gasesc destui care sa faca misto.
Pe stripe mi-au dat reject din cauza asta chiar daca pe partea mea totul era ok. Au zis ca primesc prea multe si mi-au pus pe domeniu grad de risc mare.
In final nu ai ce face.
 
@Naruto9 se practică în România comenzile fictive. Pățesc asta. Nume, adresă, telefon greșite. Daca ești firma mare, nu dau nume, îți permiți glumele sau erorile. Daca ești micuț, verifici telefonic
Ideea e că suni degeaba, eu pot face comenzi și să răspund la telefon ca apoi să nu ridic..dacă chiar vreau. De fel comenzile fictive se fac de firmele mari pentru a monitoriza anumite elemente. De exemplu order id. Dacă firma X îți dă 2 comenzi azi și are id de forma #0052145 iar peste o săptămână îți dă iar comandă și observă order id #0053145 își face o idee de cum merge site-ul respectiv. În plus dacă e nișat și se observă un trend în vânzări vor aduce și ei acel produs. Emag face d-astea, chiar are o întreagă echipă în spate pentru așa ceva. E o vorbă: Cunoașterea e cheia succesului!

PS:
Cred că mai util ar fi un sistem de sms. În momentul plasării comenzii numărul de telefon asociat să primească un mesaj de genul. Comanda dumneavoastră în valoare de xx.xx lei este în curs de procesare....Dacă nu dumneavoastră ați efectuat această comandă vă rugăm să ne contactati ..sau orice altceva similar. Dacă mesajul eșuează a fi trimis atunci e fake number/nu există și automat faci ”anulare” pe comandă. Dacă e număr la întâmplare al altei persoane și primește acel mesaj, există o șansă ca acea persoană să dea sms back sau email și să anunțe că nu a efectuat acea comandă
 
Loading...
Back
Sus