Tutorial 12 metode ce Google Analitics poate imbunatati SEO

Jeliu Mihai Bogdan

Graphic Designer
Registered
Full Member
Graphic Designer
Iata si cele 12 metode:

Cum poate Google Analytics să îmbunătăţească optimizarea?


1. Google Analytics pune la dispoziţie informaţii despre care campanii de marketing sau de optimizare SEO au adus cel mai mult trafic organic, astfel încât va puteţi concentra pe viitor doar pe acele tipuri de campanii care au un impact cât mai puternic asupra publicului ţintă. Se vede clar dacă campania SEO a adus trafic de calitate pe site sau nu;
2. Stabileşte exact locul de unde vin cei mai mulţi vizitatori, dacă sunt unici sau revin – ţară, localitatea, departamentul, date demografice, lingvistice, legate de browsere folosite, viteze ISP şi tipuri de computere (segmentarea publicului ţintă este mai uşoară). Aceste informaţii pot fi de folos pentru a vedea dacă mesajele şi postările au ajuns la publicul ţintă vizat, economisind timp şi bani;
3. Veţi afla ce cuvinte cheie aduc cei mai mulţi vizitatori pe site;
4. Furnizează şi date despre cele mai accesate articole, cele mai accesate link-uri interne, cât timp s-a petrecut pe ele, cele mai accesate pagini şi cele unde userii s-au reîntors;
5. Pe de altă parte, Google Analytics are şi capacitatea de a stabili ce pagini web nu au reuşit să se descurce bine din punctu de vedere al traficului;
6. Cum dispozitivele mobile inteligente sunt folosite tot mai mult pentru navigarea pe Internet, prin serviciul Google descoperiţi dacă aveţi nevoie şi de o versiune mobilă a site-ului şi să vedeţi clar ce trafic va aduce, în ce perioade ale zilei, lunii. Traficul organic va creşte semnificativ dacă mulţi utilizatori preferă să între de pe o tabletă pe site;
7. Se stabilesc cu exactitate sursele traficului organic care vine spre website, pentru că viitoarele strategii SEO să fie orientate fie spre social media, fie spre link-uri directe, fie spre căutările organice;
8. Contorizează traficul generat via social media, oferind date despre cât de bine a mers promovarea unei pagini web pe Twitter, Facebook, Google+, LinkedIn;
9. Identifică trenduri într-o perioada dată de timp, cu acces la istoricul performanţelor tuturor paginilor şi postărilor de pe un site. Aşa se va şti mereu ce postări sunt utile de exemplu iarna, în perioada sărbătorilor, ce citeşte lumea pe site primăvara sau noaptea;
10. Oferă o idee bine conturată despre „Bounce rates”, adică despre cât de repede părăseşte un user o pagină din site fără a examina şi alte pagini;
11. Se poate vedea clar ce anume s-a căutat pe site, şi dacă mai sunt anumite cuvinte cheie care ar trebui incluse şi care se caută;
12. Google Analytics este printre cele mai bune instrumente de măsurare a atingerii unui obiectiv, având integrate module de „funnel visualization”, care măsoară eficiența strategiei în baza unor obiective specifice.

Folosit corect, Google Analytics se transformă în cea mai eficientă metodă de măsurare a succesului în campania SEO, îmbunătăţind considerabil calitatea website-ului şi prezenţa în online.
 
Acum o intrebare: Cati dintre noi tin cont de informatiile de mai sus? Daca intelege comportamentul utilizatorilui vei putea sa oferi o informatie mai buna care sa tina userul pe site.
Una din modalitati este sa vezi pe ce pagina a intrat userul si pe ce pagina a iesit.
 
Pai eu zic, ca in marea parte nu prea frecventam analytics-ul, dar e o varianta buna de optimizare.
 
Loading...
Back
Sus